Finner du ikke det du leter etter? Klikk her

Rapporter retur & reklamasjon

ANGRERETT

FORBRUKER

For privatpersoner følger BAUHAUS.no  distanse- og hjemmesalgsloven og forbrukerkjøpsloven. I henhold til distanse- og hjemmesalgsloven har kunden alltid rett til å kansellere kjøpet innen 14 dager etter mottakelse av leveransen og uten å måtte oppgi noen spesiell grunn.

BAUHAUS har imidlertid 60 dager med åpent kjøp på lagervarer, akkurat som i alle varehusene våre.

Ved å påberope deg angreretten og åpent kjøp, er du som kunde ansvarlig for kostnadene for frakten, returfrakten og returrisikoen.

RETUR

Ved bruk av angreretten gjelder følgende

Gi beskjed til BAUHAUS kundeservice innen 14 dager etter å ha mottatt ordren hvilket produkt (evt. hvilke produkter) som skal returneres, noe som er enklest å gjøre via e-post. Som kunde har du rett til å undersøke produktet før du bestemmer deg for retur. Undersøkelsen må utføres med forsiktighet og ikke være mer omfattende enn nødvendig, da produktet må returneres i uendret tilstand. Returner produktet i originalemballasje og i en tilsvarende ytre emballasje som det produktet ble levert i, for å minimere risikoen for skade ved retur. Produktet må returneres komplett hvis det ikke er inngått noen annen avtale mellom kunden og BAUHAUS.

Angreretten dekkes ikke av planter eller maling som er blandet til ønsket farge.

Returer som sendes med etterkrav/ postoppkrav vil ikke bli løst ut.

BAUHAUS kan kreve eventuelle merkostnader av kunden som følge av ufullstendig retur, eller kan la være å akseptere returen.

Kunden er alltid ansvarlig for skader som kan oppstå under returtransporten.

Ta alltid vare på følgeseddelen fram til returen er fullført.

Ved åpent kjøp i 60 dager gjelder følgende

Gi beskjed til vår kundeservice innen 60 dager etter å ha mottatt ordren hvilke(t) produkt(er) som skal returneres, noe som enklest gjøres via e- post. Retur innen 60 dager er mulig hvis produktet er i ubrutt emballasje og ikke er et produkt fra BAUHAUS sitt bestillingssortiment, planter eller farge som er blandet til ønsket farge. Returner produktet i originalemballasje og i en tilsvarende ytre emballasje som det produktet ble levert i, for å minimere risikoen for skade ved retur. Produktet må returneres komplett hvis det ikke er inngått noen annen avtale mellom kunden og BAUHAUS.

Hvis du ikke er sikker på hvilke produkter som ikke dekkes av angreretten og åpent kjøp, kan du kontakte vår kundeservice.

BAUHAUS kan kreve eventuelle merkostnader som følge av ufullstendig retur, eller kan la være å akseptere returen.

Kunden er alltid ansvarlig for skader som kan oppstå under returtransporten.

Ta alltid vare på følgeseddelen fram til returen er fullført.

RETUR I VAREHUS

Kunden mottar en kvittering ved kjøp på BAUHAUS.no og med denne kvitteringen kan en retur foretas i alle varehusene våre.


GARANTIER


Reklamasjon

BAUHAUS følger forbrukerkjøpsloven ved alle tilfeller av reklamasjoner, som gir 1 årsgaranti og 3 års reklamasjonsrett.

Dersom du vil reklamere et produkt gjør du dette enklest ved å sende en e-post med tydlige bilder på skaden samt ordrenummeret ditt til reklamasjon@bauhaus.no. Ved en godkjent reklamasjon sender BAUHAUS en følgeseddel for returnering av produktet.

Produktgarantien gjelder kun opprinnelige produksjonsfeil, det betyr ikke feil som oppstår ved egen endring av produktets funksjon eller utseende. Kvitteringen gjelder som garantibevis.

Ved synlige produktfeil/skader skal reklamasjonen foretas før montering av produktet. Reklamasjoner på monterte produkter med synlige produktfeil/skader godkjennes ikke.

Ikke bestill håndverkere før du har mottatt bestillingen, kontroller at de riktige produktene har blitt levert og at det ikke har oppstått noen skader under transporten.

Ved påberopelse av eventuelle produktfeil, trenger vi fotografier som tydelig underbygger feilen. Dette for å kunne håndtere klagen din på avstand og raskere kunne gi deg den hjelpen du trenger i saken.

Ved feil som dekkes av garanien, kommer produktet til å sendes til reparasjon/service, alternativt bytter vi ut produktet, og i visse tilfeller sendes en reparatør ut for befaring og reparasjon. I slike tilfeller står BAUHAUS for kostnader som kan oppstå i forbindelse med retur og levering av erstatningsprodukt. Bensindrevne maskiner/produkter må alltid tømmes for drivstoff før de sendes til reparasjon/service; dette må du som kunde gjøre.

BAUHAUS kommer til å følge reklamasjonsnemdens anbefalinger i en eventuell tvist.

Samtlige reklamasjoner kan også foretas i våre varehus med kvittering.


Transportskader

BAUHAUS er ansvarlig for eventuelle skader som kan oppstå under transporten hjem til deg. Hvis du ved mottak skulle oppdage at ordren har synlige skader som emballasjeskader / transportskader, må du umiddelbart rapportere dette til sjåføren ved å notere ned skaden på følgeseddelen / den håndholdte datamaskinen (PDA) før det kvitteres for leveransen. Innen 5 dager har du muligheten til å rapportere skjulte skader / transportskader, dvs. skader / transportskader som ikke kunne konstateres ved mottak av produktet.

For at BAUHAUS skal kunne godkjenne en transportskade, må den innrapporteres så snart som mulig og senest 5 dager etter mottak. Innrapportering gjøres ved å sende en e-post med:

-                          ordrenummer

-                          beskrivelse av hva som er skadet

-                          bilde av det skadede produktet/produktene og bilde av emballasjen

til reklamasjon@bauhaus.no – merk e-posten med "Transportskade”+ ordrenummer.

En sak blir deretter opprettet hos oss som vi håndterer så raskt som mulig.

Skjulte skader / transportskader innrapportert etter 5 dager etter mottak godkjennes ikke. Du må derfor pakke ut produktet umiddelbart etter mottak og sjekke tilstanden. I tilfelle transportskader, må emballasjen oppbevares for mulig retur eller utskiftning av produkt.

Hvis det har oppstått skade, må du ikke bruke produktet. Det er også viktig at du lagrer emballasjen slik at skaden kan inspiseres ved behandling av skadesaken.

Avhengig av skadeomfanget, blir produktet byttet ut eller en reparatør sendt til deg for å utbedre feilen.

BAUHAUS fraskriver seg alle tilleggskrav fra kunden som gjelder erstatning for transportskader eller ødelagte produkter.

Ikke bestill håndverkere før du har mottatt bestillingen, kontroller at de riktige produktene har blitt levert og at det ikke har oppstått noen skader under transporten.

23382+ fornøyde kunder!

31687 Recensioner
Les kundeanmeldelser!

Loading…